De docent stelde de student tijdens het mondeling examen voor uitdagende vragen, maar de antwoorden van de student waren ronduit verbluffend

Lunchpauze

Tijdens een rustige lunchpauze besloot een student naast een van zijn leraren te zitten. Tot zijn verbazing keek de leraar hem arrogant aan en zei: “Een zwaan zal geen vrienden worden met een varken.”

De student, niet uit het veld geslagen, antwoordde glimlachend: “Dan vlieg ik verder.” Deze brutale reactie maakte de leraar zichtbaar boos. Hij besloot er alles aan te doen om de student in de steek te laten. 😠

De leraar voelde zich gekrenkt door het zelfvertrouwen van de student en vond dat hij zijn positie als autoriteit moest verdedigen. Hij beschouwde de opmerking van de student als een directe uitdaging van zijn gezag.

 

het Mondeling Examen 🎓

Tijdens het mondelinge examen stelde de leraar de moeilijkste vragen die hij kon bedenken, in de hoop de student te laten struikelen. Tot zijn grote frustratie wist de student op alle vragen geweldige antwoorden te geven.

De klas was onder de indruk van de kennis en het zelfvertrouwen van de student, wat de leraar nog bozer maakte. De leraar, vastberaden om zijn punt te maken, stelde uiteindelijk een nog lastigere vraag: “Je loopt op een weg en je vindt twee tassen. De één bevat goud, de ander slimheid. Welke tas kies jij?”

De student antwoordde zonder aarzeling: “Het goud.” De leraar, die zijn kans schoon zag, reageerde: “Helaas ben ik het daar niet mee eens. Ik zou voor slimheid kiezen omdat dat belangrijker is dan geld.”

De student, niet van zijn stuk gebracht, antwoordde scherpzinnig: “Iedereen zou kiezen voor wat hij niet heeft.” Deze opmerking maakte de leraar woedend.

Hij werd rood van boosheid en schreef het woord “a$s” op het examenpapier van de student. De klas was geschokt door de reactie van de leraar, maar de student vertrok zonder naar het papier te kijken. 📜

De Onverwachte Terugkeer ↩️

Tot ieders verbazing kwam de student snel terug. Hij gaf zijn examenpapier terug aan de leraar en zei beleefd: “Neem me niet kwalijk, meneer, u heeft mijn werkstuk ondertekend, maar u bent vergeten mij mijn cijfer te geven!”

Deze onverwachte reactie liet de leraar sprakeloos achter en bezorgde de klas een moment van opgeluchte humor. De leraar voelde zich beschaamd en realiseerde zich dat zijn poging om de student te vernederen averechts had gewerkt. 😂

De klas lachte zachtjes, en de student kreeg een staande ovatie van zijn klasgenoten voor zijn moed en vindingrijkheid. Het incident werd al snel de gesprekstof van de school.

Wijsheid en Humor 📚

Niet lang daarna vond er een ander incident plaats in hetzelfde klaslokaal. De leraar, bekend om zijn scherpe tong en voorliefde om fouten van leerlingen te benadrukken, vroeg een andere student: “Hoeveel nieren hebben we?”

De achterbakse student antwoordde: “Vier!” De leraar, die een kans rook om de student te vernederen, riep spottend: “Vier? Haha. Neem een bosje gras mee, want we hebben een ezel in de kamer.”

De student, niet van zijn stuk gebracht, antwoordde: “En voor mij een koffie!” Deze brutale reactie maakte de leraar zo boos dat hij de student het lokaal uit schopte. 🦵

Correctie van de Student ✔️

Bij het verlaten van de klas had de student nog steeds het lef om de woedende leraar te corrigeren: “Je vroeg me hoeveel nieren we hebben. We hebben er vier: twee van mij en twee van jou. ‘We hebben’ is een uitdrukking die wordt gebruikt voor het meervoud.

Geniet van het gras.” Deze scherpe opmerking liet de leraar verbijsterd achter en bracht een glimlach op de gezichten van zijn medeleerlingen. 😄 De klas barstte in lachen uit en de student werd als een held gezien vanwege zijn scherpe geest en moed om de leraar te corrigeren.

De leraar voelde zich verslagen en leerde een waardevolle les over de beperkingen van zijn eigen kennis en het belang van nederigheid.

Belangrijkste punten van het artikel: ‘’De docent stelde de student tijdens het mondeling examen voor uitdagende vragen, maar de antwoorden van de student waren ronduit verbluffend‘’ – opgesomd:

  • Respect en Arrogantie: Het verhaal begint met een les over respect en arrogantie, geïllustreerd door de ontmoeting tussen de student en de leraar tijdens de lunch.
  • Slimheid en Humor: De student toont zijn slimheid en humor tijdens het mondelinge examen door scherpzinnig te reageren op de moeilijke vragen van de leraar.
  • Onverwachte Reacties: De onverwachte terugkeer van de student na het examen en zijn humoristische opmerking zorgen voor een verrassende wending.
  • Les in Wijsheid: Het tweede incident met de nieren benadrukt het belang van wijsheid en begrip boven pure kennis en autoriteit.

Deze verhalen laten zien dat een scherp verstand en een goed gevoel voor humor vaak krachtigere wapens zijn dan autoriteit en arrogantie. Ze herinneren ons eraan dat begrip en wijsheid meer waard zijn dan pure kennis.

Deel nu: De docent stelde de student tijdens het mondeling examen voor uitdagende vragen, maar de antwoorden van de student waren ronduit verbluffend

De inhoud van dit artikel is samengesteld voor de Facebook pagina: Plaatjes Koning & De Leukste Plaatjes. Je bent meer dan welkom om ze te volgen op Facebook.

Scroll naar boven